Det skal være i orden - og se pænt ud

- "Ordentligt og omhyggeligt.” Det er de ord, der først falder ind, når installationsmester Erik Nielsen skal beskrive samarbejdet med FiberLAN.


Som ansvarlig for de tekniske installationer i Trekantsområdets største it-virksomhed, Bankdata, har Erik Nielsen brug for en fast og stabil samarbejdspartner, der kender huset og det tekniske miljø, og som kan garantere for driftssikkerheden.

Installationsmester Erik Nielsen:

Dét kan FiberLAN, som siden 2004 har rådgivet, planlagt og udført nye installationer i Bankdatas administrationsbygninger og maskinkældre på Erritsø Bygade i Fredericia og i eksternt driftscenter i Taulov.

 

Og ordentlighed og omhyggelighed er der i særdeleshed brug for, når FiberLANs montører et par gange om ugen kører til Fredericia for at være med til at sikre, at Bankdatas systemer fungerer optimalt, så der døgnet rundt kan leveres it-løsninger til den finansielle sektor,

- Når der skal etableres nye arbejdsstationer, trækkes nye kabler, tilsluttes fibernet til netværksudstyr, servere eller harddiske, er det FiberLANs folk, som er på banen. Samarbejdet kører efter en plan, hvor FiberLAN kommer hos os faste dage om ugen. Når de ankommer, har vi gjort jobsedler klar, og så går de ellers bare i gang. Det er en kæmpe fordel, at de kender huset, de interne procedurer og medarbejderne, siger Erik Nielsen, og understreger samtidig, at de faste FiberLAN-dage ikke er mere faste end, at akutte problemer altid løses prompte.

- Kabler, netværksinstallationer og servere skal jo fungere døgnet rundt, så selvfølgelig kan der ind imellem opstå et akut problem. Men det bliver løst hurtigt, effektivt og ressourcebevidst. FiberLAN er rigtig gode til at tilrettelægge arbejdet, så de slår flere fluer med ét smæk. De kører ikke bare på kryds og tværs af landet, men samler opgaverne, så vidt det kan lade sig gøre, understreger Erik Nielsen.


Skal også se ordentligt ud

For Erik Nielsen er det ikke kun vigtigt, at teknikken, systemerne og kablingerne fungerer. Det skal også se ordentligt ud: Kablerne skal være trukket og oplagt korrekt i kabelbakker og under installationsgulve, og de komponenter og produkter, der bruges, skal være af bedste kvalitet.

Et rart sted at være

Det er jo en arbejdsplads med godt 650 medarbejdere, så det skal også være et rart sted at være. Der skal se ordentligt ud, og det véd de hos FiberLAN.

 

De efterlader altid deres arbejdssteder pænt og ryddeligt. De er særdeles kvalitetsbevidste, og de går ikke på kompromis med kvaliteten. Samtidig har de en stor viden om de produkter og leverandører, der findes på markedet, og derfor har vi gennem tiden hentet megen rådgivning fra deres side, når vi stod over for nye investeringer, påpeger Erik Nielsen.

Med en baggrund som tekniker er installationsmesteren fra Bankdata selv ganske vidende og erfaren om emner som fiber- og PDS-trunks, patchkabler, serverskabe og føringsveje til nye installationer, og derfor skal rådgivningen også være kompetent og saglig. Det er den hos FiberLAN, og derfor var Erik Nielsen heller ikke længe om at anbefale FiberLAN, da Bankdata i 2012 solgte et datacenter til stor midtjysk virksomhed.

I løbet af et par dage havde FiberLANs montører trukket og forbundet samtlige kabler og installationer hos den nye ejer, og det hele var testet og dokumenteret. ”Fantastisk samarbejde”, lød meldingen efterfølgende fra den ansvarlige hos den nye ejer.


Gode til at melde tilbage

For Erik Nielsen er de tilbagemeldinger, han får fra FiberLAN, lige så vigtige som udførelsen af selve arbejdet.

- Hvis ikke man løbende bliver informeret om opgavernes status, så mister man overblikket. Hvis man ikke véd, om opgaverne er igangværende, afsluttede eller måske forsinkede på grund af eksempelvis manglende komponenter, - så sidder man med en nagende uvished om, hvordan det kører. Det sker ikke i samarbejdet med FiberLAN, understreger Erik Nielsen.

Ingen opgaver bliver tabt

De er eminente til at følge op og melde tilbage, og de benytter sig af en række egenudviklede projektstyringssystemer, som sikrer, at ingen opgaver bliver tabt på gulvet

 

De er også helt på det rene med, at vi i en virksomhed som Bankdata – der er dybt afhængig af et stabilt og driftsikkert teknikmiljø – hellere vil have en tilbagemelding for meget end en for lidt, fastslår Erik Nielsen, som efter 26 år i Bankdata har mødt ganske mange leverandører og samarbejdspartnere gennem tiden – både de gode og de mindre gode. FiberLAN tilhører uden tvivl til den første kategori.